Szanowni rodzice zapraszamy do konsultacji w sprawach uruchomionych zapisów. Podczas spotkania chętnie pomożemy wybrać Państwu najlepszy plan godzinowy jak i odpowiemy na wszystkie Państwa pytania. Jest to również doskonała okazja aby zwiedzić nasz żłobek i poznać opiekunów.
Miło nam poinformować, że żłobek BeBaby realizuje projekt pn.: BeBaby żłobek Rydygiera o numerze RPMP.08.05.00-12-0131/19 współfinansowany z Unii Europejskiej z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wartość dofinansowania projektu: 623 636,00 zł. Wartość projektu ogółem: 779 545,00 zł. Rekrutacja podstawowa rozpoczęła się styczeń – sierpień 2020 r., rekrutacja uzupełniająca – do wyczerpania miejsc.
Wsparcie w ramach projektu dotyczy organizacji opieki nad dzieckiem do lat 3 w celu umożliwienia opiekunom prawnym powrotu, wyjścia na rynek pracy lub podtrzymania zatrudnienia na rynku pracy.
Grupę docelową stanowią osoby powracające/wchodzące na rynek pracy, które do tej pory w nim nie uczestniczyły ze względu na pełnienie funkcji opiekuńczych nad dziećmi do lat 3 tj:
W związku z realizacją projektu Czas na żłobek! o numerze RPMP.08.05.00-12-0131/19 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego w Ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Beneficjent przystosował placówkę do potrzeb osób z niepełnosprawnościami poprzez:
Dokumentacja rekrutacyjna składa się z:
1. Regulamin
4. Oświadczenie o zakresie danych osobowych
5. Oświadczenie uczestnika o spełnieniu kryteriów kwalifikowalności
Informacja o Rekrutacji: 664-918-283
Dokumenty należy dostarczyć osobiście do siedziby przy ul. Galicyjskiej 1 lub przesłać pośrednictwem Poczty Polskiej na adres: BeBaby, ul. Galicyjska 1,Kraków, 31-586.
Szanowni rodzice zapraszamy do konsultacji w sprawach uruchomionych zapisów. Podczas spotkania chętnie pomożemy wybrać Państwu najlepszy plan godzinowy jak i odpowiemy na wszystkie Państwa pytania. Jest to również doskonała okazja aby zwiedzić nasz żłobek i poznać opiekunów.
Miło nam poinformować, że żłobek BeBaby realizuje projekt pn.: BeBaby żłobek Wasilewskiego o numerze RPMP.08.05.00-12-0132/19 współfinansowany z Unii Europejskiej z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wartość dofinansowania projektu: 623 796,00 zł. Wartość projektu ogółem: 779 745,00 zł. Rekrutacja rozpoczęła się 01.11.2019 i potrwa do 31.12.2019. Po tym okresie odbywać będzie się etapowo.
Wsparcie w ramach projektu dotyczy organizacji opieki nad dzieckiem do lat 3 w celu umożliwienia opiekunom prawnym powrotu, wyjścia na rynek pracy lub podtrzymania zatrudnienia na rynku pracy.
Grupę docelową stanowią osoby powracające/wchodzące na rynek pracy, które do tej pory w nim nie uczestniczyły ze względu na pełnienie funkcji opiekuńczych nad dziećmi do lat 3 tj:
W związku z realizacją projektu Czas na żłobek! o numerze RPMP.08.05.00-12-0132/19 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego w Ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Beneficjent przystosował placówkę do potrzeb osób z niepełnosprawnościami poprzez:
Dokumentacja rekrutacyjna składa się z:
1. Regulamin
4. Oświadczenie o zakresie danych osobowych
5. Oświadczenie uczestnika o spełnieniu kryteriów kwalifikowalności
Informacja o Rekrutacji: 664-918-283
Dokumenty należy dostarczyć osobiście do siedziby przy ul. Galicyjskiej 1 lub przesłać pośrednictwem Poczty Polskiej na adres: BeBaby, ul. Galicyjska 1,Kraków, 31-586.
Szanowni rodzice zapraszamy do konsultacji w sprawach uruchomionych zapisów. Podczas spotkania chętnie pomożemy wybrać Państwu najlepszy plan godzinowy jak i odpowiemy na wszystkie Państwa pytania. Jest to również doskonała okazja aby zwiedzić nasz żłobek i poznać opiekunów.
Miło nam poinformować, że żłobek BeBaby realizuje projekt pn.: Czas na żłobek! o numerze RPMP.08.05.00-12-0066/19 współfinansowany z Unii Europejskiej z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wartość dofinansowania projektu: 685 333,43 zł. Wartość projektu ogółem: 839 893,43 zł. Rekrutacja rozpoczęła się 24.10 i potrwa do 31.12.2019. Po tym okresie odbywać będzie się etapowo.
Wsparcie w ramach projektu dotyczy organizacji opieki nad dzieckiem do lat 3 w celu umożliwienia opiekunom prawnym powrotu, wyjścia na rynek pracy lub podtrzymania zatrudnienia na rynku pracy.
Grupę docelową stanowią osoby powracające/wchodzące na rynek pracy, które do tej pory w nim nie uczestniczyły ze względu na pełnienie funkcji opiekuńczych nad dziećmi do lat 3 tj:
W związku z realizacją projektu Czas na żłobek! o numerze RPMP.08.05.00-12-0066/19 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego w Ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Beneficjent przystosował placówkę do potrzeb osób z niepełnosprawnościami poprzez:
Dokumentacja rekrutacyjna składa się z:
1. Regulamin
2. Oświadczenie
4. Oświadczenie o zakresie danych osobowych
5. Oświadczenie uczestnika o spełnieniu kryteriów kwalifikowalności
6. Oświadczenie o posiadaniu statusu osoby biernej zawodowo
7. Zaświadczenie o zatrudnieniu
8. Oświadczenie – utrzymanie zatrudnienia
9. Deklaracja aktywnego poszukiwania zatrudnienia
10. Oświadczenie o statusie na rynku pracy
Informacja o Rekrutacji: 664-918-283
Dokumenty należy dostarczyć osobiście do siedziby przy ul. Galicyjskiej 1 lub przesłać pośrednictwem Poczty Polskiej na adres: BeBaby, ul. Galicyjska 1,Kraków, 31-586.
W tym wieku dzieci stają się bardzo ciekawe świata, aktywne i znacznie bardziej sprawne manualnie, dlatego na tym etapie wprowadzamy już nieco bardziej zaawansowane zabawy, które łączą rozwój intelektualny z rozwojem ruchowym i manualnym. Prostą, ale bardzo lubianą zabawą jest dorysowywanie do obrazka elementów. Przykładowo: na rysunku widać brzuszek, łapkę i jedno ucho misia, a maluch dorysowuje do niego resztę.
Podobnie jak na wcześniejszych etapach rozwoju, tak i teraz bardzo lubiane są zabawy z różnorodnymi fakturami. Dlatego chętnie stosujemy ciastolinę, piasek kinetyczny albo nawet mąkę z wodą lub masę solną. Dzieci wykonują z nich ciekawe kształty, a czynnościom tym towarzyszy nie tylko przyjemność, ale również rozwój manualny. Interesującą wariacją na temat tej zabawy jest również malowanie powstałych figurek z masy, ale także malowanie innych materiałów (na przykład, dużych makaronów typu muszelka) i tworzenie z nich kolaży czy obrazów. Połączeniem zabaw sensorycznych oraz zabaw „w odkrywanie” jest nadmuchiwanie baloników lub lateksowych rękawiczek i chowanie w nich różnorodnych materiałów (konfetti, papierki, cukierki, woda, kostki lodu itp.), a następnie pozwalanie dzieciom, by spróbowały zbadać i rozpoznać zawartość.
Chętnie stosowane przez nas zabawy angażują również materiały takie jak włóczka, papier, bibuła, słomki, baloniki, piłeczki, a także farby, barwniki spożywcze itp. Wykonujemy z nich figurki, gniotki, tablice manipulacyjne itp. Ze wszystkimi wymienionymi grami łączymy również rymowanki i zabawy logopedyczne. Maluchy mogą również wytwarzać własne proste instrumenty muzyczne, takie jak bębenki z kartonów, struny z gumeczek i sznureczków, a następnie grać na nich i tym samym, poznawać różnorodne dźwięki.
Na tym etapie rozwoju świetnie sprawdzają się również zabawy logiczne polegające na łączeniu przedmiotów w pary, na dopasowywaniu, odrysowywaniu kształtów (np. liści lub cienia rzucanego przy lampce lub słońcu przez zabawki o różnorodnych kształtach), stopniowaniu (mała piłka, większa piłka, największa piłka itp.).
Ze starszymi dziećmi bawimy się już w bardziej złożone gry, które pobudzają ich kreatywność. Staramy się również dostosować zabawy do wysokiego poziomu aktywności, jaki obserwuje się u maluszków w tym wieku: doskonalą one umiejętności chodzenia, biegania, wchodzenia po schodach, kucania, schylania się i skakania. Dlatego chętnie organizujemy dzieciom zabawy w chodzenie pomiędzy miękkimi przeszkodami, tkaninami, poduszkami itp. Dzieci mogą również chodzić lub dotykać rączkami przedmiotów o różnorodnych fakturach jak ręcznik, tektura, goła podłoga, gąbka, mata itp.
Bardzo lubianą przez maluszki zabawą jest również różnego typu klasyfikowanie, segregowanie i uporządkowywanie przedmiotów, na przykład: układanie zabawek do różnych pudełek, w zależności od kolorów albo rodzajów (na przykład: do jednego pojemnika kredki, do innego – klocki, do trzeciego – pluszaki). U nieco starszych dzieci stosujemy również bardziej zaawansowaną wariację wokół tej zabawy, wkładając do materiałowego woreczka znane im zabawki i prosimy o podjęcie próby zgadnięcia – co jest w środku tylko na podstawie samego dotykania.
Maluchy w tym wieku chętnie bawią się również we wszelkie zabawy związane z różnorodnością przedmiotów, dlatego dobrym pomysłem jest pozwalanie im na zanurzanie rączek w pojemnikach z różnorodnymi materiałami: ciepła woda, chłodna woda, piórka, sucha fasola, suchy makaron, piasek itp. Inną formą poznawania różnorodności przedmiotów może być również zabawa w ich podrzucanie. Na przykład – podrzucenie kawałeczka papieru, piórka, piłeczki, woreczka z ziarnami itp.
Na tym etapie bawimy się również w bardziej złożone wersje zabaw w zwierzątka, przedmioty i ich odgłosy. Przykładowo, zamiast samego naśladowania i uczenia się dźwięków, prosimy dziecko, żeby wskazało, gdzie na obrazku znajduje się kura, a gdzie piesek, jakie wydają odgłosy, które zwierzę robi „muuuu”, a które „kukuryku!” itp. Ciekawą i lubianą alternatywną tej zabawy jest również chowanie zabawek przedstawiających zwierzątka, pojazdy itp. w różnych miejscach i proszenie dzieci o to, aby spróbowały je odnaleźć poprzez wydawanie prostych komunikatów słownych, np.: „gdzie jest miś? Szukajcie misia, miś jest pod krzesłem!”.
Mniej więcej od szóstego miesiąca życia dzieci bardzo chętnie bawią się w chwytanie przedmiotów o różnorodnych kształtach, fakturze, masie. Bawimy się z nimi również we wkładanie kolorowych, różnorodnych zabawek do pojemników, miseczek i kieszonek, a następnie – „ukrywanie” ich i ponowne „odkrywanie. Im bliżej pierwszego roczku życia tym chętniej dzieci słuchają również prostych bajek i piosenek. W czasie tych zabaw uczymy ich również prostych słów i dźwięków, które bardzo chętnie powtarzają.
Z kilkumiesięcznymi i kilkunastomiesięcznymi dziećmi bawimy się również we wszelkie odmiany zabawy „a kuku!”. Dzieci chętnie chowają się i są odnajdywane przez opiekunów oraz rówieśników. Do tego celu wykorzystywane są różnorodne materiały – zarówno delikatne chusteczki, czy szale, jak i mebelki czy kartonowe zasłonki.
Bardzo lubiane oraz cenne rozwojowo są również wszelkie zabawy poprawiające sprawność rączej. Dlatego z maluszkami w wieku około roczku bawimy się w „koci koci łapci”, „warzyła sroczka kaszkę, warzyła” oraz we wszelkie inne rymowanki rozwijające sprawność i percepcję dłoni. Równie przyjemną i lubianą zabawą sensoryczną są praktykowane przez nas masażyki – często łączone z wierszykami.
Wiek około roczku jest również bardzo dobrym czasem na naukę podstawowych dźwięków wydawanych przez zwierzęta (kotek: „miau miau”, kura „ko ko” itp.), sprzęty domowego użytku (suszarka: „szszszsz”, dzwonek: „drrryn!” itp.) czy zjawiska (deszcz: „kap kap”, a dzieci bardzo chętnie powtarzają je za dorosłymi. Równie chętnie naśladowane są zachowania, dlatego z maluszkami bawimy się w klaskanie, wysyłanie buziaczków i inne gesty.
Bardzo chętnie korzystamy w zabawach z dziećmi z książeczek dostosowanych do ich wieku i etapu rozwoju. Takie pomoce nie tylko wspomagają proces zabawy, ale też tworzą u dzieci pozytywne skojarzenie z książkami.